Klassernes ugeplaner

Uge 13 (25-3 ­­­—­ 31-3) 2019  
Tilføjet af:
  • Sofie Larsen
  • Ane Louise Petersen
  • Johanne I Lennert
  • Pilunnguaq Enoksen Olesen
man
Kisitsineq - Matematik Hold:
Apummik atorluaaneq silami sammineqassaaq. nal. 8-11.30 ataasinngorneq marlunngornerlu.


Emnedage man.- tirsd. om hvordan sneen bruges. kl 8-11.30

Uden angivelse af fag:
Apummik atorluaaneq

tir
Uden angivelse af fag:
Apummik atorluaaneq

on
Qallunaatut - Dansk:

Eleverne skal snakke sammen om begge sider, to og to (på grønlandsk eller på dansk).


Eleverne skal sige ord de kender og finde dem i teksten.


Eleverne skal fortælle hvad personerne laver.


- hvad laver Sikis venenr på tegningen?


Snakke om hvad de hedder på grønlansk.


 


 


Læsning af teksten


- læreren skal læse teksten højt og tydeligt mens hun viser hvor hun læser, derefter skal læreren læse teksten igen og eleverne skal gentage.


- snakke med eleverne, om der er ord de kender eller kan læse.


- teksten skal læses igen af læreren


- eleverne skal læse teksten med læreren


- eleverne skal læse teksten to og to.


 


Kopi ark 5:


Hvad laver du, når...


Vi skal snakke om hvad eleverne laver når det regner og efter når skolen skinner, derefter skal de selv skrive i arken hvad de laver.





 


Materiale: Hjemme hos Astrid og Benjamín, s. 16-17.





Timersorneq silamiinnerlu kiisalu nipilersorneq -:
 



Sammineqassooq silami arpaaterneq.


Atuarfiup SSP-illu arpaatai atorneqassapput.


Anguniarneqassooq arpaateruma sila issittoq tamaviaarpallaaruma kiagullunga nillaqquttoorsinnaagama,eqqissilluni arpaaternerup malinnniagassaanik iliuuseqarneq.


Naammassigutta  peeriarlugit torersumik qimassinnaaneri ilanngullugit


tor
Kisitsineq - Matematik Hold:
Matematik fessor eller digipuzzle.net matematikøvelser ved bruag af I-pad.


I-pad atorlugu matematikfessor imaluunnit digipuzzle.net kisitsinermik sungiusarneq.

Qallunaatut - Dansk:

Find ord i ord:





Læreren skal f.eks. sige fiske, derefter skal eleverne finde bogstaverne i ordet og prøve at danne nye ord ved at bruge de bogstaver de har taget,  såsom: is, fik, fis, ski, si i osv.


 


Blind makker:


Eleverne skal arbejde to og to, de skal sidde overfor i hinanden med en bog på højkanten mellem dem, så de ikke kan se hinandens bogstaver, som de breder ud foran sig.


Den anden skal starte med at give sin makker med bogstaver og den anden skal finde og skrive bogstaverne i rækkefølge.


Eleverne skal sammenligne bogstaverne og se deres resultat.


De skal bytte rolle og starter en ny runde.


 


Kopi ark 3, den røde:


Eleverne skal lave kopiark med bogstaverne i og l.





fre
Inuiaqatigiilerineq - Samfundsfag:










Inuiaqatigiilerineq/ Samfundsfag ulloq/dag 29/3-2019


Atuagaq: Nunarput /Vores egen verden qup./side 16-17


Imarisaa/emne: Savaateqarfik. Et fåreholdersted.



Kisitsineq - Matematik Hold:
Kisitsisit tulleriissaarneri


 


Qalipaatit qernertoq qaqortorlu atorlugit sapinngisamik assigiinngitsunik allaliorneq misilerarneqassaaq.


matikkut 2B qup. 22 qernertut amerlassusii qaqortullu amerlassusii malillugit allat ikkussuunneqassapput.


Angerlarluni suliassami matikkut 2B qup 22 qalipaatit qernertut qaqaortullu 8 atorlugit assigiinngitsumik inissitsiterisoqassaaq.


 


Atortut: kaduse pappiarat  qaqortut qernertullu atorlugit ilioraaneq


 


Talmønstre


Matikkut 2B side 22-23 Der laves mønsterkompinationer ved brug af sort og hvid papir i forskellige antal. Forkellige mønstre males ind i bogen.


der arbejdes individuelt og i pararbejde


materiale: kaduse i hvid og sort.

Tuluttut - Engelsk:
Beginners 1 qupp. 30-31


 


Oqaatsit tuluttut qallunaatullu taajuutaat allattorneqassapput.